اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

استفاده اینترنتی از گوشی های هوشمند

  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید، پس از پیام رسان سروش، پیام رسان آی گپ یکی از پر طرفدارترین پیام رسان های داخلی می باشد که دارای قابلیت ها و امکانات جالب توجه و مطلوبی می باشد.

دانلود آی گپ اپلیکیشن پیام رسان ایرانی برای اندروید، آیفون و کامپیوتر بهمراه بررسی دقیق برنامه

شما در این پیام رسان که شباهت بسیار زیادی به تلگرام دارد، می توانید اقدام به ساخت کانال یا گروه نموده و از این طریق محتوای تولید شده توسط خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در گذشته در رابطه با چگونگی ساخت کانال در آی گپ توضیحاتی را ارائه دادیم. در این مطلب نیز قصد داریم تا نحوه ساخت گروه در آی گپ را آموزش داده تا با استفاده از این قابلیت بتوانید به صورت گروهی چت کرده و مطالب خود را با سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

آموزش ساخت گروه در آی گپ

ایجاد گروه در پیام رسان ها سبب می شود تا یک محیط مجازی کوچک با آشنایان و دوستانمان ایجاد کنیم و از این طریق به صورت جمعی چت نماییم. معمولا گروه ها که تعداد اعضایشان از سه تا چند صد نفر قابل افزایش است، دارای امکانات اضافه تری نسبت به چت های معمولی دو نفره هستند. توانایی ساخت و مدیریت گروه ، امروزه تقریبا در همه پیام رسان ها تبدیل به یکی از ویژگی های اصلی شده است و معمولا پیام رسانی که نتواند این امکان را در اختیار کاربرانش قرار دهد، با استقبال چندانی روبرو نخواهد شد.

آی گپ نیز چنین امکانی را در لیست ویژگی های خود قرار داده است و شما در این پیام رسان می توانید به سادگی اقدام به ایجاد گروهی جدید نمایید. طبق آخرین بررسی ها، هر گروه در آی گپ می تواند تا 5 هزار عضو داشته باشد که این تعداد بسیار زیادی برای یک گروه می باشد و اکثر گروه ها به این مرز از تعداد اعضا نخواهند رسید. ساخت گروه در آی گپ همچون ایجاد کانال، چندان مشکل نبوده و به راحتی قابل انجام است. با این حال در ادامه آموزشی ساده و سریع را برای ساخت گروه در آی گپ ارائه داده ایم تا با استفاده از آن بتوانید سریعتر به مقصود خود دست پیدا کنید.

مراحل ساخت گروه

قبل از هر چیز توصیه می شود ابتدا آخرین و جدیدترین نسخه از برنامه آی گپ را از طریق لینک زیر دانلود کرده تا در تصاویر آموزش و نسخه برنامه نصب شده روی گوشی شما تفاوتی وجود نداشته باشد. پس از دانلود و نصب آی گپ روی تلفن همراه خود، از طریق منوی Settings و سپس انتخاب گزینه Language که در تصویر زیر نشان داده شده است، زبان اپلیکیشن آی گپ را به فارسی تغییر دهید تا در ادامه آموزش بتوانید به صورت ساده تری، اقدام به ساخت گروه در آی گپ نمایید. (در صورت فارسی بودن زبان برنامه آی گپ نیازی به انجام این مرحله نخواهد بود.)

دانلود آی گپ جدید
نحوه فارسی کردن پیام رسان آی گپ

نحوه فارسی کردن پیام رسان آی گپ

برای ساخت گروه در آی گپ به ترتیب زیر عمل خواهیم نمود:

  • برنامه آی گپ را در تلفن همراه خود اجرا نمایید و سپس گزینه شبیه به سه خط موازی در بالای صفحه را لمس کنید.
  • در منوی باز شده، گزینه “گروه جدید” را انتخاب نمایید.
ساخت گروه در آی گپ

انتخاب گزینه گروه جدید

  • در مرحله بعدی باید نام و توضیحاتی را برای گروه خود انتخاب کنید. گزینه “+” در بالا نیز برای انتخاب یک تصویر برای پروفایل گروه فراهم شده است که با انتخاب آن می توانید از طریق گالری گوشی یا دوربین، یک عکس برای پروفایل گروه خود تنظیم نمایید. پس از تکمیل موارد فوق، گزینه “گام بعدی” را انتخاب کنید.
ساخت گروه در آی گپ

تکمیل اطلاعات گروه

  • در مرحله بعدی باید تعدادی از مخاطبین خود را که قصد اضافه کردنشان به گروه را دارید، انتخاب نمایید. البته در این مزحله نیز می توانید بدون انتخاب مخاطبی خاص، اقدام به ساخت گروه خود نمایید. پس از ساختن گروه نیز می توانید اقدام به افزودن اعضا برای گروه نمایید. با انتخاب گزینه تایید، گزوه شما ساخته خواهد شد و به صفحه چت گروه هدایت می شوید.
ساخت گروه در آی گپ

اضافه کردن عضو به گروه

  • برای رفتن به بخش تنظیمات گروه و ویرایش آن ها نیز می توانید روی نام گروه در بالای صفحه لمس کنید تا وارد پروفایل گروه شوید. در این بخش می توانید نام گروه خود یا تنظیمات و تصویر پروفایل آن را نیز تغییر دهید. همچنین در این بخش لینک دعوت به گروه نیز قرار گرفته است که می توانید آن را در سایر گروه ها و یا چت های اختصاصی به اشتراک بگذارید تا افراد با کلیک روی لینک ایجاد شده، به صورت مستقیم به عضویت گروه شما درآیند.
ساخت گروه در آی گپ

لینک دعوت به گروه در آی گپ

  • در قسمت اعضا، می توانید تعدادی از مخاطبین خود را به گروه بیافزایید. همچنین می توانید در بخش تنظیمات، نقش کاربری تعدادی از اعضای گروه خود را به مدیریت یا ناظر تغییر دهید و دسترسی های بیشتری را به آن ها اعطا کنید.
ساخت گروه در آی گپ

تنظیمات سطوح دسترسی در آی گپ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی