اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

استفاده اینترنتی از گوشی های هوشمند

  • ۰
  • ۰

استخراج بیت کوین یا ماین کردن چگونه انجام می شود و نیاز به چه سخت افزاری دارد؟

 

همانطور که می دانید این روزها به دلیل نوسانات رو به رشد قیمت هر واحد بیت کوین، تب خرید و فروش این واحد پولی دیجیتال و رمزنگاری شده، بسیار بالا گرفته است . بسیاری از افراد به دنبال بدست آوردن این واحد پولی ارزشمند هستند.

استخراج بیت کوین یا ماین کردن آن به چه صورتی انجام می شود و نیاز به چه سخت افزاری دارد؟

در مطالب پیشین در رابطه با تعریف بیت کوین و ماهیت آن، صحبت های مفصلی نمودیم. همانطور که قبلا هم گفتیم، علاوه بر خرید بیت کوین، یکی دیگر از راه های بدست آوردن این پول رمزنگاری شده، استفاده از سیستم های ماینینگ و استخراج بیت کوین می باشد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با استخراج بیت کوین صحبت نموده و علاوه بر بررسی روش های موجود، سخت افزار و کامپیوتر مورد نیاز برای این کار را نیز معرفی نماییم.

استخراج بیت کوین چیست؟

به طور کلی یکی از راه های بدست آوردن بیت کوین استخراج بیت کوین یا ماین کردن آن می باشد. نحوه کار بیت کوین به این صورت است که هر بیت کوین دارای یک هش کد (Hash) خاص می باشد. در هر چند دقیقه، یک بیت کوین در شبکه تولید می شود که به این معنی است که یک هش کد، در شبکه تولید و در دسترس عموم قرار می گیرد. اما این کد، مخفی بوده و به کسی نمایش داده نمی شود. برای بدست آوردن این هش کد، باید تمامی حالات ممکن را امتحان نمود. این کد هش، دارای 256 بیت می باشد که با توجه به قوانین آمار و احتمالات برای بدست آوردن یک هش آن، باید 2 به توان 256 حالت ممکن را بررسی نمود. این عدد بسیار بزرگ بوده و حتی محاسبه حاصل 2 به توان 256 نیز از عهده یک ماشین حساب معمولی هم خارج است چه برسد به این که بخواهیم به این تعداد، عددهای 256 بیتی، بدست آوریم.

هش کد بیت کوین

نمونه از هش کد بیت کوین

به هر حال در چرخه تولید و بدست آوردن بیت کوین، هر چند دقیقه یکی از این هش کد ها در شبکه تولید می شود و هر کس که بتواند زودتر آن را محاسبه کرده و بدست آورد، در واقع صاحب آن بیت کوین خواهد شد. پس در واقع ماین کردن و یا استخراج بیت کوین به این معنی است که ما بتوانیم هش کد بیت کوین های تولید شده در شبکه را محاسبه کرده و بدست آوریم. پس از این که بیت کوین مربوطه را بدست آوردیم، آن بیت کوین به کیف پول ما واریز شده و عملا صاحب آن بیت کوین خواهیم بود. اما کار به همین سادگی ها نیز نبوده و برای استخراج بیت کوین نیاز به سخت افزارهای مخصوصی نیز می باشد.

سخت افزار مورد نیاز برای استخراج بیت کوین

همانطور که اشاره شد برای استخراج یک بیت کوین ما 2 به توان 256 حالت ممکن خواهیم داشت. بدست آوردن این تعداد عدد، امری بسیار مشکل می باشد و از عهده یک کامپیوتر معمولی خارج می باشد. به همین منظور لازم است که برای استخراج بیت کوین، از سیستم هایی استفاده کنیم که قابلیت انجام این کار را داشته باشند و بتوانند در زمان نسبتا کوتاهی این تعداد عدد را محسابه کرده و بدست آورند. در گذشته به دلیل کمتر طول هش کد بیت کوین ها، و همچنین کم بودن تعداد ماینرهای بیت کوین، حتی با یک سیستم معمولی نیز می توانستیم ماهانه صدها بیت کوین را استخراج کنیم. اما اکنون با توجه به افزایش تعداد ماینر ها و همچنین افزایش طول هش کدها، استخراج بیت کوین به امری دشوار تبدیل شده است و می توان گفت که با یک سیستم معمولی تقریبا غیر ممکن است که بتوان به بیت کوین رسید. امروزه دستگاه های قدرتمند ماینر بیت کوین، قادرند تا در هر ثانیه بیش از 50 میلیارد هش را تولید کنند که در مقایسه با یک سیستم معمولی عددی بسیار بزرگ است.

معمولا دستگاه هایی که به استخراج بیت کوین می پردازند می توانند در عرض ده دقیقه تمامی حالات ممکن را بررسی کنند، اما این بدان معنی نیست که در هر ده دقیقه یک بیت کوین به شما تعلق خواهد گرفت. چراکه ماینرهای بسیاری در سطح دنیا به استخراج بیت کوین مشغول بوده و هر ماینر که زودتر به هش مورد نظر دست یابد، در واقع مالک بیت کوین محسوب می شود و ممکن است شما ماه ها تلاش کنید اما حتی یک بیت کوین را نیز نتوانید به دست بیاورید. حتی در صورتی چند ماینر به طور همزمان موفق به یافتن یک هش کد شوند، آنگاه بیت کوین مورد نظر بین آن ها تقسیم خواهد شد.

بیت کوین ماینر Antminer S9 13THpS

یک ماینر خانگی بیت کوین با توانایی استخراج 13 میلیارد هش کد در ثانیه

حال با توجه به همه این موارد و واقف بودن به این امر که دستگاه های ماینر بیت کوین از مصرف برق و انرژی زیادی برخوردارند، شاید بتوان گفت که استخراج بیت کوین امری ساده و کم هزینه نبوده و نمی توان به سادگی با یک ماینر بیت کوین، به هر آنچه می خواهید دست یابید. یک ماینر بیت کوین معمولی می تواند بیش از 1500 وات برق مصرف کند. مصرف برق کامپیوتر متصل به آن، پاور های تامین کننده برق و فن های خنک کننده را نیز اگر محاسبه نماییم هر ماینر به طور متوسط بین 2000 تا 2500 وات برق مصرف خواهد نمود. با توجه به هزینه بالای برق در کشور، این کار ممکن است نه تنها به صرفه نباشد بلکه به ضرر شما نیز تمام شود.

به طور کلی سود حاصله از استخراج بیت کوین با یک ماینر معمولی حدودا به صورت هفتگی بین 0.01 تا 0.02 بیت کوین خواهد بود که با توجه به نرخ کنونی بیت کوین و تقریبا 15 هزار دلاری بیت کوین در امروز و هزینه خرید یک ماینر معمولی حدود 3000 دلار، می توان گفت که پس از گذشت تقریبا 100 روز، شما خواهید توانست تا هزینه خرید همان ماینر را از راه استخراج بیت کوین، بدست آورید. البته باید گفت که اعداد ارائه شده، از طریق محاسبه سود خالص و با محاسبه میزان مصرف برق بدست آمده اند.

استخراج بیت کوین به صورت ابری

روش دیگری نیز برای استخراج بیت کوین وجود دارد که با استفاده از محاسبات ابری صورت می پذیرد. در این روش استخراج بیت کوین ، نیازی به خرید دستگاه های ماینر و یا استفاده از سیستم های قدرتمند ندارید و تنها نیاز است که به یک سایت دهنده خدمات استخراج بیت کوین مراجعه کرده و سپس بخش از تجهیزات آن را برای مدتی دلخواه اجاره نمایید. در واقع با استفاده از این روش، شما می توانید به وسیله سایر سیستم های قدرتمند موجود در دنیا، به ماین کردن بیت کوین بپردازید. تنها مشکلی که در این روش استخراج ممکن است پیش بیاید، این است که ممکن است به دلیل بالا بودن میزان اجاره، استفاده از تجهیزات شرکت مربوطه، چندان به صرفه نباشد. پس باید در نظر داشته باشیم که استخراج بدین صورت، دارای سود کمتری نسبت به استخراج با استفاده از ماینرهای شخصی می باشد.

استخراج بیت کوین

نمونه ای از یک شکرت ارائه دهنده خدمات استخراج بیت کوین ابری

همچنین برخی از شرکت های خدمات دهنده، ممکن است جریان شفافی را از نحوه ماین کردن بیت کوین ها در اختیار کاربر قرار نداده و در نتیجه اقدام به کلاه برداری نمایند. پس با این حساب توصیه می شود که اگر خواهان استخراج بیت کوین به صورت ابری می باشید، حتما از شرکت هایی خدمات بگیرید، که در این کار خبره بوده و از سابقه خوبی نیز در این زمینه برخوردار باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی