اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

استفاده اینترنتی از گوشی های هوشمند

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهی برای حذف ویروس از گوشی های اندروید این روزها کمتر کسی را می‌ توان یافت که از گوشی هوشمند استفاده نکند.

 

 

این موضوع سبب می‌شود تا خطرات زیادی کاربران این ابزار را تهدید کند که یکی از این خطرات ویروسی شدن گوشی ‌های هوشمند است که کاربران باید نحوه حذف آن را بدانند. بیشتر ویروس‌ ها از طریق برنامه‌ های کاربردی که بر روی دستگاه خود نصب می‌ کنید,می‌شوند.

  • منصور زمانی
  • ۰
  • ۰

فعال کردن اینترنت گوشی

همانطور که می دانید نرم افزار WhatsApp برای کار کردن نیاز به اینترنت دارد . برای متصل شدن به اینترنت توسط گوشی یا میتوانید از اینترنت سیم کارت (GPRS یا EDGE یا HSPDA) استفاده کنید  و یا در صورت وجود اینترنت WiFi ( اینترنت وایرلس ) ، از آن استفاده کنید




چگونه اینترنت داده همراه را در گوشی های اندرویدی فعال کنیم؟


 

نکته:اگر در مکانی هستید که وایرلس دارید ، با وصل شدن به وایرلس ، هیچ هزینه اینترنتی متوجه شما نیست و اگر از اینترنت سیم کارت استفاده می کنید هزینه خیلی کمی برای شما دارد.

  • منصور زمانی
  • ۰
  • ۰

امروزه  اغلب ما بیش از هر زمان دیگری و فارغ از نوع فعالیت نیاز به دسترسی به اینترنت داریم.

 

یک دانش آموز برای دستیابی به اطلاعات بیشتر و تحقیق و تفحص در مورد موضوعات مختلف،

  • منصور زمانی
  • ۰
  • ۰

شرکت های مختلف ساخت نرم افزار، برای اینکه بتوانند در بازار رقابت با نرم افزارهای مشابه باقی بمانند ، همواره درصدد رفع اشکالات احتمالی و ارتقای کیفیت نرم افزار خود هستند و به همین دلیل هر چند وقت یکبار، نرم افزارشان را به روز میکنند و آپدیت جدیدی از آن را در دسترس کاربرانشان قرار میدهند.

یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی سالهای اخیر، پیام رسان  تلگرام است. شرکت سازنده تلگرام نیز مانند سایر پیام رسان ها همواره آپدیت هایی در جهت ارتقاء کیفیت این نرم افزار ارائه می‌دهد، آپدیت هایی که گاهی اوقات انقدر مهم و حیاتی می‌شوند که اگر صورت نگیرند ممکن است نرم افزار را از ادامه فعالیت بازدارند.

عده ای از کاربران همیشه با آپدیت تلگرام مشکل دارند و از آپدیت ناقص آن ناراضی هستند. با ما همراه باشید تا در این گزارش به نحوه صحیح آپدیت پیام رسان تلگرام در گوشی های اندروید و آی‌او‌اس  بپردازیم.

جهت آپدیت نرم افزار تلگرام در گوشی های اندروید از دو راه می‌توان استفاده کرد :
1. استفاده از نرم افزار « بازار »
2. استفاده از نرم افزار « Google Play Store »

 

 آموزش نحوه آپدیت پیام رسان تلگرام از طریق نرم افزار «بازار»

 

مرحله اول : وارد نرم افزار « بازار » شوید و در نوار پایین صفحه بر روی گزینه « برنامه های من » کلیک کنید.

چگونه تلگرام خود را آپدیت کنیم ؟

 

مرحله دوم : صفحه برنامه های من ، برایتان نمایش داده خواهد شد. در این صفحه باید به قسمت « به روز رسانی ها » مراجعه کنید.

چگونه تلگرام خود را آپدیت کنیم ؟

 

مرحله سوم : حال صفحه ای به شما نمایش داده می‌شود که در آن برنامه هایی که نیاز به آپدیت دارند لیست شده اند. نرم افزار تلگرام را بیابید و بر روی گزینه « به روز رسانی » که در مقابل آن وجود دارد، کلیک کنید.

چگونه تلگرام خود را آپدیت کنیم ؟

 

اگر شما به اینترنت دسترسی داشته باشید ، پس از مدتی با پیام نصب آپدیت تلگرام رو به رو می‌شوید و با کلیک بر روی گزینه « Instal » ، آپدیت این نرم افزار برای شما ثبت می‌شود.

 

 آموزش نحوه آپدیت پیام رسان تلگرام از طریق نرم افزار «Google Play Store»

 

مرحله اول : وارد نرم افزار پلی استور گوگل شوید و در نوار بالای صفحه بر روی گزینه علامت سه خط افقی کلیک کنید.

چگونه تلگرام خود را آپدیت کنیم؟

 

 مرحله دوم : در منوی باز شده بر روی گزینه « My apps & games » کلیک کنید.

چگونه تلگرام خود را آپدیت کنیم؟

 

مرحله سوم : در صفحه جدیدی که برایتان نمایش داده می‌شود، نرم افزار تلگرام را بیابید و بر روی گزینه « Update » که در مقابل آن قرار دارد کلیک کنید تا نرم افزار به طور خودکار آپدیت شود.

چگونه تلگرام خود را آپدیت کنیم؟

 

  آموزش نحوه آپدیت پیام رسان تلگرام در سیستم عامل آی‌او‌اس، از طریق نرم افزار «App Store»

 

 مرحله اول : وارد نرم افزار اپ استور اپل شوید و در نوار پایین صفحه بر روی گزینه «Updates» کلیک کنید.

 چگونه تلگرام خود را آپدیت کنیم؟

 

مرحله دوم : در صفحه جدیدی که برایتان نمایش داده می‌شود، نرم افزار تلگرام را بیابید و بر روی گزینه « Update » که در مقابل آن قرار دارد کلیک کنید تا نرم افزار به طور خودکار آپدیت شود.

چگونه تلگرام خود را آپدیت کنیم؟

  • منصور زمانی
  • ۰
  • ۰

چگونه از هک شدن تلفن همراه خود جلوگیری کنیم؟

کشف مکالمات دوستانه، تصاویر یا متون که در اینترنت در معرض دید همه قرار گرفته است نه تنها تجاوز به حریم خصوصی است بلکه می تواند به زندگی اشخاص و امرار معاش شان آسیب برساند. اگرچه سیاستمداران و افراد مشهور بیشترین قربانیان هستند، شما این فرصت را دارید که از حمله هکر ها خود را محافظت کنید.

قبل از شروع روش های افزایش امنیت و علائم هک شدن گوشی موبایل پیشنهاد میکنیم تا حد ممکن از جیل بریک و روت کردن گوشی هوشمند خود خودداری کنید و همچنین از باز کردن لینک های ناشناخته که از طریق ایمیل ، اس ام اس و پیغام در شبکه های اجتماعی معرفی میشوند تا حد زیاد دوری نمایید چراکه ممکن است این لینک ها حاوی بد افزار ، تروجاون و.. باشند.

قبلا در انزل وب در مورد چگونه بفهمیم که گوشی ما تحت کنترل و جاسوسی است بحث شده است. در این مطلب نیز به شما کمک خواهیم کرد که خود و عزیزانتان را با رعایت نکات امنیتی و تشخیص هک گوشی از قربانی شدن توسط حمله هکرها محافظت کنید.

جلوگیری از هک تلفن همراه با محافظت از خود

باید این واقعیت را پذیرفت که گاهی اوقات افراد به منظور هک اطلاعات شخصی تان به زندگی تان سرک می کشند. برای مثال ممکن است یک رابطه دوستانه بهم بخورد و یا دوستانی که به دلایلی، رابطه شان را با شما به یک رابطه غیر دوستانه تغییر داده اند. شما نمی توانید این روابط را پیش بینی کنید پس باید از اطلاعات شخصی تان به درستی محافظت کنید.

۱- جلوگیری از هک گوشی با استفاده از رمز های عبور

رمز عبورتان را با هیچ کس به اشتراک نگذارید – حتی وقتی که شما استثا” به کمک کسی که عمیقا به او اعتماد دارید نیاز دارید( مانند همسر) بعد از آنکه به شما کمک کرد رمزتان را تغییر دهید. پسورد خود را با هر شخصی در محل کار و یا در اجتماع یا بهتر بگوییم رمزهای عبور را در ملاء عام با هیچ کس به اشتراک قرار ندهید و رمزهای عبور خود را در تلفن همراهتان ذخیره نکنید.

داده های خصوصی تان را برای مدت طولانی در تلفن همراه تان نگهداری نکنید. وقتی هکر ها حساب ایمیل شما را هک می کنند، اطلاعات شما به احتمال زیاد به طور دائم از بین می رود و حتی با بازنشانی رمز عبور اجازه ورود به حسابتان را نمی دهد.

۲- تهیه نسخه پشتیبان ازفایل ها و عکس ها

یک نسخه پشتیبان از مکاتبات، فایل های پیوست شده و یا عکس هایی که در تلفن هوشمند خود دارید در جایی دیگر ذخیره کنید. بکاپ را در کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و غیره نگهداری کنید. نحوه تهیه نسخه پشتیبان در گوشی های اندروید قبلا در انزل وب مورد بحث قرار گرفته است.

How to Prevent Your Cell Phone from Being Hacked with Think

۳- پاک کردن اطلاعاتی که از آن بکاپ گرفتید

وقتی که از اطلاعات بکاپ گرفتید و در جای دیگر ذخیره کردید اطلاعات را از روی گوشی پاک کنید. هر گونه اطلاعات که ممکن است از شما دزدیده شود و به خاطر دریافت آن مجبور به پرداخت رشوه شوید را کاملا از روی گوشی پاک کنید.



امروزه با استفاده روزافزون از گوشی‌های هوشمند و فراگیر شدن این نوع گوشی‌ها اغلب شرکت‌های سرمایه گذار نیز بر روی آن‌ها تمرکز کرده‌اند تا بتوانند با ارائه خدماتی هرچه بهتر، کاربران را جذب خود نمایند اما این تمام ماجرا نیست، بلکه همیشه گروهی از افراد هم هستند که با توجه به هدف‌هایی که دارند سعی می‌کنند رخنه‌ای در این بازار پررونق ایجاد کنند و لذا گفتنی است که گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند، چرا که به گفته برخی از کار‌شناسان آن‌ها ابرگجت‌های امروزی هستند و این امر نیز به وضوح دیده می‌شود. 


حال این ابرگجت‌ها مورد هدف هکران قدرتمند قرار گرفته است و ما روزانه شاهد خبرهای زیادی مبنی بر اینکه یک هکر به تلفن هوشمند یک فرد نفوذ کرده هستیم، اما آیا راه مقابله‌ای با این نوع هکر‌ها وجود دارد؟ 

در اینجا ما هم سعی کردیم با گردآوری و ارائه ۴ روش از مرسوم‌ترین‌ها، شما را در حفظ امنیت گوشی هوشمند خود، یاری کرده تا با استفاده از آن‌ها بتوانید از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنید. 

1- باز نکردن لینکهای موجد در ایمیل‌های نا‌شناس، بهتر است پیام‌های نا‌شناس و یا ایمیل‌های نامطلوبی را که در آن‌ها لینکی درج شده است را مورد استفاده قرار ندهید، زیرا در اکثر مواقع مخربان با ارسال یک اکسپلوت و کد مخرب می‌توانند اسمارت فون و یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند و این بدان دلیل است که شما ایمیل حاوی لینک را مورد استفاده قرار داده‌اید.

۲- عدم استفاده از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در منابع غیر معتبر
اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آن‌ها را از منابع معتبر دریافت کنید، چرا که بعضی از همین بازی‌ها می‌توانند پر از کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلات حاد شوند. برای مثال بازی انگری برد که یک بازی پرطرفدار می‌باشد، در چند ماه گذشته با ادغامی پیچیده به یک کد مخرب مجهز شده که اگر این بازی بر روی گجت شما اجرا می‌شد، حتما مشکلاتی را برای شما به همراه داشت. 
۳- حفاظت از اطلاعات موقعیتی و شخصی
اگر علاقمند به عکاسی با تلفن شخصی خودتان هستید و نمی‌خواهید اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر از اطلاعات شخصی شما توسط عکس گرفته شده منتشر شود، کافیست گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیرفعال کنید.

دلیل این کار این است که وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید، دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می‌کند و همچنین برخی اطلاعاتی مثل نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می‌شوند.

این اطلاعات به راحتی قابل مشاهده است و هنگامی که شما تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، افراد مختلفی می‌توانند این اطلاعات را مشاهده و از آن‌ها سوء استفاده کنند. 

اما اگر شما تصاویری را از قبل گرفته‌اید و آن‌ها را در هیچ شبکه‌ای به اشتراک نگذاشته‌اید، قبل از این کار کافیست با نرم افزار Microsoft photo tools تمامی مشخصات شخصی خود را از روی تصویر گرفته حذف کنید و بعد اقدام به اشتراک گذاری کنید. البته شما می‌توانید بدون استفاده از نرم افزار هم این اطلاعات را از بین ببرید. 

برای این کار شما باید روی تصویر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید و در زبانه Details می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کرده و با استفاده از گزینه Remove properties and personal Information اطلاعات خود را حذف کنید. 

۴- وای فای و بلوتوث خود را خاموش نگه دارید. بلوتوث و وای فای خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید، چرا که امروزه بدون آنکه شما متوجه امری شوید می‌توانند به تلفن شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند، البته اگر شما به هر دلیلی نمی‌خواهید بلوتوث یا وای فای خود را خاموش کنید، بهتر است از گزینه «عدم نمایش از دیگران» و یا «حالت امن» یا گزینه‌های مشابه که در بخش امنیتی تنظیمات دستگاه شما موجود است، استفاده کنید.
  • منصور زمانی
  • ۰
  • ۰

با کمک این آموزش قادر خواهید بود زمان حضور خودتان در تلگرام را از چشم افراد مورد نظرتان مخفی کنید.

در صورت استفاده از امکان معمول تلگرام می توانید نمایش وضعیت آنلاین را برای همه, مخاطبین و یا هیچکس فعال کنید. در این صورت یا همه مخاطبین زمان حضورتان در تلگرام را می بینند یا هیچکدام از آنها و همچنین یا همه افراد شما را آنلاین می بینند یا هیچکس.

  • منصور زمانی
  • ۰
  • ۰

روشهای فلش و یا آپدیت یک دستگاه اندرویدی

آپدیت و بروزرسانی محلی از طریق خود گوشی (OTA)

در این روش شما دارای هر گوشی یا تبلتی که داشته باشید میتوانید با رفتن به منوی تنظیمات و از قسمت درباره دستگاه با انتخاب گزینه بروزرسانی به آخرین ورژن آپدیت کنید اما این روش مزایا و معایبی دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم :

  • منصور زمانی
  • ۰
  • ۰

ابزار رایگان روت کردنkingo android windows  شرایطی را تقریبا برای تمام گوشی های اندروید هوشمند فراهم می سازد تا بتوانند از محیط بسته آن به طور ناگهانی رهایی یابند ، در اینجا با نحوه استفاده از این ابزار تا حدودی آشنا می شوید.

Rooting معادل اصطلاح خلاصی و رهایی از زندان میباشد. وسیله ای برای باز کردن قفل سیستم عامل تا شما بتوانید برنامه های تایید نشده توسط گوگل را نصب کنید.سیستم عامل را به روز رسانی کنید ان را جایگزین سیتم عامل کنید پردازنده را over lock کنید و به همین ترتیب نیز در مورد هر چیزی ان را تنظیم کنید.

  • منصور زمانی
  • ۰
  • ۰

خریدن گوشی ها دست دوم و یا برند های ارزان قیمت ممکن است دارای ریسک باشد، چرا که امروزه گوشی های تقلبی به خصوص از مدل های گران قیمت در بازار زیاد یافت می شود.

 

کلیک – جالب است بدانید که در بعضی موارد امکان تشخیص گوشی های اصلی از تقلبی از روی مواد ساخته شده و ظاهر آن ها اصلا امکان پذیر نیست، ولی با این حال باز هم راه هایی برای تشخیص گوشی های تقلبی وجود دارد. اگر شما قصد خریدن گوشی هوشمند جدیدی دارید، ما را با این آموزش همراهی کرده تا توانایی تشخیص گوشی تقلبی را پیدا کنید.

 

روش اول: بررسی کیفیت ساخت

. دستگاه مورد نظر خود را با یک گوشی اصل مقایسه کنید. اکثر گوشی های گران قیمت از مواد با کیفیت ساخته می شوند. اگر به یک نسخه اصل دسترسی دارید، آن را با دستگاهی که قصد خریدن آن را دارید مقایسه کنید.

توجه داشته باشید که اگر دستگاه مورد نظر شما به نسخه اصلی و گران قیمت کاملا شبیه باشد، باز هم لزوما نمی توان از اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد.

 

۲ .به سایت سازنده گوشی خود مراجعه کرده و مواد به کار رفته در ساخت آن را بررسی کنید. برای مطمئن شدن از اصل ب

ودن گوشی بهتر است به سایت کارخانه سازنده آن مراجعه کنید و ببینید از چه موادی در ساخت آن دستگاه به کار گرفته شده است.

برای مثال، در صورتی که قصد خرید یک گوشی سامسونگ داشته باشید، در سایت آن ذکر شده که صفحه نمایش گوشی های سامسونگ از جنس شیشه است. پس اگر صفحه نمایش گوشی که در اختیار شماست از جنس پلاستیک است، قطعا این گوشی تقلبی است.

 

روش دوم: بررسی قابلیت ها و نرم افزار های به کار رفته

.مشخصات گوشی را از روی جعبه بررسی کنید. شما می توانید ویژگی های گوشی را در پشت جعبه آن پیدا کنید. این مشخصات را با رفتن به قسمت Settings > About phone در درون گوشی با مشخصات ذکر شده در این بخش مقایسه کنید. اگر آن ها با یکدیگر سازگار نیستند، به احتمال زیاد آن گوشی تقلبی است.

در صورتی که به جعبه گوشی دسترسی ندارید، کل مشخصات هر مدل گوشی در اینترنت و در سایت هایی مثل GSMArena یا سایت رسمی سازنده آن موجود است.

.با استفاده از یک نرم افزار جانبی ویژگی های گوشی را بررسی کنید. برای این که بتوانید ویژگی ها و مشخصات گوشی را به طور کامل بررسی کنید، اپلیکیشن Antutu Benchmark را دانلود و نصب نمایید. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد قدرت دستگاه خود را تشخیص دهید و علاوه بر آن تمامی قابلیت ها و مشخصات آن را به همراه نام دستگاه به شما نشان می دهد.

در صورتی که در مشخصات نمایش داده شده نام سازنده تلفن همراه دیگری را مشاهده کردید، به احتمال زیاد آن گوشی تقلبی است.

.نرم افزار را بررسی کنید. اگر گوشی شما آیفون است، شما می توانید نرم افزار آن را جهت تشخیص بودن اصل بودن گوشی بررسی کنید. گوشی های آیفون تقلبی از جاوا پشتیبانی نمی کنند و سیستم عامل آن ها نیز اندروید است. شرکت های سازنده گوشی های کپی و تقلبی نمی توانند از سیستم عامل iOS استفاده کنند، چرا که این سیستم مخصوص شرکت اپل است.

به یاد داشته باشید که گوشی ها آیفون دارای اپلیکیشن iTunes App Store هستند، نه Google Play

  • منصور زمانی
  • ۰
  • ۰

چگونه امار فروش در فروشگاه اینترنتی خود را افزایش بدهیم چگونه امار فروش در فروشگاه اینترنتی خود را افزایش بدهیم چگونه امار فروش در فروشگاه اینترنتی خود را افزایش بدهیم چگونه امار فروش در فروشگاه اینترنتی خود را افزایش بدهیم چگونه امار فروش در فروشگاه اینترنتی خود را افزایش بدهیم
تمامی فروشگاه‌های معتبر در کنار محل‌های فروش سنتی خود دارای فروشگاه‌های الکترونیکی هستند و حتی فروشگاه‌های کوچک و متوسط نیز برای عقب نماندن از رقابت ناگزیر به انجام این کار بوده و هستند.


چگونه فروش آنلاین خود را افزایش دهیم؟








  • منصور زمانی