اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

استفاده اینترنتی از گوشی های هوشمند

  • ۰
  • ۰

تلگرام چرا فیلتر شد؟

از نزدیک های عصر روز یکشنبه دهم دی ماه بود که خبرهایی در مورد اختلال در فعالیت تلگرام به گوش می رسید تا اینکه خبر گزاری صداوسیما در خبری فیلتر شدن تلگرام را اعلام کرد.

علت فیلتر تلگرام Telegram معلوم شد!+عکس

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه نوشت« با تصمیم سطوح عالی امنیتی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به طور موقت محدود می شود.» این تصمیم در راستای حفظ آرامش و امنیت شهروندان اتخاذ شده است.»

معاون سیاسی وزیر کشور نیز در یک نشست خبری در این باره گفته است: طبیعی است وقتی اختلالی در نظم عمومی ایجاد شود دولت به شکل مقطعی، دست به محدودیت شبکه‌های اجتماعی بزند.

محدودیت دسترسی به دو شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام روی موبایل موقتی اعلام شده است.

استفاده از فیلترشکن جرم است یا نه؟

هرچند هیچ قانونی صراحتاً اشاره‌ای به جرم بودن استفاده از فیلترشکن نکرده است، اما برخی مدعی شده‌اند که می‌توان بر اساس ماده ۱ قانون جرایم رایانه‌ای آن را ذیل جرم دسترسی غیرمجاز به حساب آورد.

شاهپور دولتشاهی، یکی از وکلای دادگستری در این باره می‌گوید: «اگر دسترسی به سایتی به واسطه فیلتر شدن مسدود شود، در این صورت نمی‌توان با قطع و یقین گفت که دسترسی به محتوای این سایت، عملی مجرمانه و مصداق دسترسی غیرمجاز خواهد بود، چراکه اولاً در هیچ جای قانون، دسترسی به محتوایی که توسط مقامات قانونی فیلتر شده است، جرم شناخته نشده است و ثانیاً دسترسی غیرمجاز زمانی معنا می‌یابد که خودِ ارائه دهنده اطلاعات از دسترسی افراد به آنها جلوگیری کند. این در حالی است که محتوای بسیاری از سایت‌های فیلتر شده صراحتاً در قانون به عنوان محتوای مجرمانه شناخته نمی شود.»

همچنین باید گفت که تدابیر صورت گرفته توسط دولت به عنوان تدابیر امنیتی برای حفاظت از اطلاعات نیست بلکه صرفاً ممنوعیت دسترسی است و گذر از این ممنوعیت، باید به نحوی مجزا و صریح در قانون مورد اشاره قرار گیرد.

 رویه قضایی چگونه است؟

اما نگاهی به رویه قضایی نیز اثبات می‌کند که تاکنون در دستگاه قضایی پرونده‌ای با عنوان مجرمانه‌ی استفاده از فیلترشکن به صدور رای منجر نشده است. هرچند عدم وجدان را نمی‌توان دلیل بر عدم وجود دانست، اما با وجود گسترده بودن استفاده از فیلترشکن‌ها و عدم تشکیل پرونده‌هایی با این عنوان مجرمانه شاید بتوان همین را دلیل بر جرم ندانستن این فعل توسط دستگاه قضایی تلقی کرد.

وانگهی فیلترشکن نیز معنایی دقیق برای ابزارهای مورد استفاده برای عبور از سد فیلتر نیست. برخی از این ابزارها به رمزنگاری مبادرت می‌کنند (مانند استفاده از SSL) و برخی نیز برای ایجاد شبکه‌های خصوصی و ارتباط بین آنها به کار می‌روند (VPN) و الزاماً ابزارهایی با کاربرد یکتا نیستند. به تعبیری ابزارهایی صرفا مجرمانه نیستند و کاربرد دوگانه دارند که ممکن است یکی از نتایج استفاده از آنها گذر از فیلترینگ باشد.

بدون فیلترشکن می شود وارد تلگرام شد؟

کارشناسان آی تی معتقدند با پاک کردن دیتا و بعد نسخه موجود روی گوشی و نصب جدیدترین نسخه تلگرام (در حال حاضر نسخه ۳٫۰٫۰) باید اتصال مجدد بدون مشکل انجام شود.

این کارشناسان می گویند برای اتصال مجدد بعد از نصب دوباره، باید کد مخصوص فعال‌سازی را دریافت کنید که این کار با اتصال گوشی از طریق داده/data مسیر شود.

بسیاری از کاربران با این راه‌حل جواب گرفته‌اند. اگر پس از انجام مراحل فوق به مشکل برخوردید، باید مشکل را از طریق اپراتور خود حل کنید. یادتان باشد خالی کردن گالری پرحجم (بدلیل کلود بیس بودن تلگرام) نیز می تواند تاثیرگذار باشد.


بزرگترین کانال تلگرام فیلم‌های آموزشی - فرادرس

فیلترینگ در دنیا چگونه است؟

باید به این نکته اشاره کرد که فیلترینگ در عموم کشورهای دنیا صورت میگیرد و عملی دور از مصلحت نیست. اما باید در اعمال آن دقت نظر داشت و صراحت قانونی و تشخیص دقیق در موضوع، لازم است. ممنوعیت کلی و بدون دقت در سایتهای اینترنتی هیچ ثمره ای جز نقض آن توسط شهروندان نخواهد داشت. چیزی که تا به امروز نیز مشاهده می­‌شود. در طی این چند سال می­توان به صراحت گفت که فیلترینگ تأثیری در دسترسی کاربران به سایت‌های ممنوعه نداشته است.

البته این موضوع را نباید فراموش کرد که ایران در شرایطی خاص نسبت به فضای الکترونیکی و دنیای سایبر و منطقه قرار دارد و بعضاً به واسطه مصالح امنیتی و کشوری نیازمند اتخاذ بعضی از تدابیر می‌باشد اما باید توجه داشت که اثربخشی این تدابیر تا چه حد است و آیا صورت دادن اعمال کلی نسبت به اموری که باید جزئی بررسی شوند، صحیح خواهد بود یا خیر.

این پست توسط بخش اخبار داغ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

راه حل باز کردن تلگرام بدون فیلترشکن

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی