اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

اطلاعات گوشی وتبلت

چطور با تبلت وگوشی کار کنیم

استفاده اینترنتی از گوشی های هوشمند

  • ۰
  • ۰

گوشی های ضدآب چه مشخصاتی دارند

نکات کلیدی که در مورد گوشی های ضدآب نمی دانید!

گوشی ضدآب ، گوشی ضدآب چیست
گوشی های هوشمند اخیر اغلب در ویژگی ضدآب بودن، مشترک می باشند.ولی ضدآب بودن این دستگاههای هوشمند به چه معناست و چگونه می توان از میزان مقاومت آنها در برابر آب مطلع شد؟

 نکاتی در مورد گوشی ضدآب

 مدت زیادی از تولید گوشی ضدآب نمی گذرد و به یکی از ترفندها و جملات دوست داشتنی فروشندگان به هنگام خرید کوشی های هوشمند تبدیل شده است.بنابر تعریف شرکت های سازنده گوشی های ضد آب می توانند تا عمق مشخصی زیرآب مانده و مشکلی در روند کاری آنها پیش نیاید.گوشی ضدآب

گوشی ضدآب
این موضوع که زمانی شاخص برتری برخی پرچمداران بود، امروزه حتی به گوشی های میان رده نیز سرایت کرده و شرکت ها برای جلب توجه مصرف کنندگان این بخش از بازار نیز فکرهایی در سر دارند.
اما به واقع ضدآب بودن یکی گوشی چه امکانی را به کاربر می دهد و اساسا مفهوم ضدآب بودن در دنیای گوشی ها به چه معناست؟
 
گوشی های ضدآب
 
معمولا میزان مقاومت گوشی های هوشمند در برابر آب و گرد و غبار با رتبه بندی IP سنجیده می شود. IP مخفف Ingress Protection  به معنای محافظت در برابر نفوذ اشیاء خارجی است که هم نفوذ آب و هم گردوغبار را شامل می شود و همواره 2 عدد در کنار آن به چشم می آید. به عنوان مثال یک گوشی با IP68 می تواند حداکثر تا عمق 1.5 متری و به مدت 30 دقیقه در آب شیرین دوام بیاورد و گوشی دیگر با IP67 حداکثر عمق یک متری و مدت 30 دقیقه را تحمل می کند. 
پس هرچه IP عدد بیشتری را نشان دهد به همان نسبت میزان مقاومت گوشی نیز در برابر آب و گردوغبار افزایش می یابد. البته در هنگام استفاده از این گوشی ها در آب باید از بسته بودن درپوش ها اطمینان حاصل شود و نیز از به کار بردن آنها در آب شور مثل آب دریا خودداری شود. گوشی های ضدآب در برابر نوشیدنی های دیگر نظیر شربت ها و نوشابه ها امکان پذیر هستند و هر سیال دیگری جز آب شیرین، آن هم در حد دمای محیط می تواند به آنها آسیب برساند.
امکان دیگری که با این گوشی ها در اختیار کاربر قرار می گیرد، استفاده از گوشی با دستان خیس و یا زیر باران است؛ بنابراین اگر در مناطقی زندگی می کنید که از نعمت بارش باران بهره کافی دارید دیگر نگران خشک کردن دست هایتان نباشید. همچنین در مشاغلی که همواره خطر افتادن گوشی در آب وجود دارد یا در مناطق مرطوب، گوشی ضدآب کارایی دارد.
 
گوشی مقاوم در آب
 
با توجه به اینکه هزینه بیشتری برای تولید گوشی های ضدآب صرف می شود و در نتیجه آنها با قیمت گران تری به بازار عرضه می شوند، بنابراین قبل از خرید گوشی های هوشمند ضدآب به کارایی آنها در زندگی خود توجه کنید. البته لازم نیست در انتخاب آنها سختگیری زیادی به خرج دهید، شاید برای شما مثلا علاقه به گوش دادن به موسیقی در حمام یا استخر هم می تواند دلیل خوبی برای انتخاب این گوشی ها باشد.
با این حال اگر سابقه درخشانی در ریختن لیوان چای یا آب روی گوشی های قبلی خود داشته اید، فکرکردن به یک گوشی ضدآب کار عاقلانه ای است، در غیر این صورت می توانید هزینه ای را که صرف ضدآب بودن گوشی هوشمند خود می کنید به قابلیت های مورد علاقه خود در گوشی های هوشمند غیرمقاوم در برابر آب اختصاص دهید!
نکته مهم:قبل از وارد کردن گوشی ضد آب به استخر یا دریا ، پورت های آن را کاملا با درپوش مخصوص بپوشانید. کاورهای مخصوصی برای گوشی های ضد آب در بازار وجود دارد که توصیه میکنیم ازآنها هم استفاده کنید.
از گوشی های هوشمندی که خاصیت ضدآب بودن  دارند می توان به سامسونگ گلکسی S4 و سونی اکسپریا Z3 ، NEC Terrain ، ZTE Reef، Kyocera Hydro Edge اشاره کرد.
  • ۹۷/۰۷/۱۸
  • منصور زمانی

گوشی های ضدآب چه مشخصاتی دارند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی